KUNDESENTER

Åpent kjøp til 14/1 2018.

Hvordan kan jeg returnere en vare?

Produkter som er kjøpt gjennom vår nettbutikk kan returneres eller byttes innen 14 dager fra varen er mottat forutsatt at produkt og emballasje er ubrukt og i god stand. 

Ved bytte eller bruk av angerrett trenger du ikke søke om retur først. Ved bytte/angre, skriv ut «Retur/Angreskjema» du har mottatt via e-post fra [email protected] sammen med ordrebekreftelse mailen og følg instruksjonene. Når vi mottar din retur vil vi returnere beløpet du har betalt via Klarna.

Trenger du hjelp? Se ofte stilte spørsmål og svar her eller kontakt oss på [email protected], så vil vi hjelpe deg.

Retur- og bytteregler

Hvis du ønsker å returnere/bytte en vare vil 2XU være behjelpelig med dette hvis varen returneres innen 14 dager fra varen er mottat. Alle varer som ønskes returnert eller byttet må være nye, ubrukt og uvasket og alle merkelapper må fortsatt være festet til produktet. Om du har fjernet merkelappene kan vi dessverre ikke akseptere en retur eller bytte av vare.
Med mindre det er feil ved produktet, må du selv dekke fraktkostnad ved retur/bytte.

Retur av klær

Vi lar deg selvfølgelig prøve klærne på for å se om de passer, men av hygieniske årsaker må du benytte undertøy under plaggene. Om du har kjøpt feil størrelse vil vi gjerne tilby deg bytte av produktet eller refusjon av beløpet. For slike returer må du selv dekke returfrakt til 2XU.

Når vi har mottatt returnerte produkter, vil returen bli behandlet i løpet av 3-5 dager, og krediterer deg beløpet i løpet av 7 arbeidsdager. Returen vil krediteres den kontoen som ble benyttet ved kjøp. 

** VIKTIG – 2XU tar ikke ansvar for returnerte varer som ikke når frem til oss. Vi foreslår derfor at du sender varene med “Norgespakke” hos Posten, slik at varene er forsikret ved skade eller tap.

 

Hva gjør jeg om det er mangel ved en vare?

Vi ønsker at våre kunder skal få full glede av våre produkter. Gå til Salgsbetingelser for å lese  om våre garantier.  Mistenker du at det er mangel ved et produkt du har mottatt ønsker vi at du logger inn på «Min Side» og søker opp din ordre via «Retur». Følg anvisningene. Din returforespørsel vil bli behandlet innen 2-3 virkedager. Ytterligere instruksjoner vil komme pr. e-post om hvordan du skal gå videre med din returforespørsel innen du sender varen(e) til oss.

Du kan også sende oss e-post på [email protected] og beskrive hva som er galt med produktet, når produktet er kjøpt, kundenummer/ordrenummer og sende oss gjerne bild på feilen, så vil vi sende deg ytterligere instruksjoner per e-post.

Varer som er kjøpt fra en 2XU forhandler (G-sport, X-life, XXL, Intersport etc) er ikke kvalifisert for reklamasjon til 2XU.NO. Disse må reklameres til utsalgsstedet.

Hvem betaler for returporto ved reklamasjon?

Returporto betales av oss ved reklamasjon. Men du må kontakte oss før du sender inn varen(e). Se mer informasjon ovenfor.

Når vil min reklamasjon bli refundert?

Vi vil behandle din retur så snart vi har mottatt og vurdert din reklamasjon. Du vil motta en email med informasjon om at din reklamasjon er ferdig behandlet. Har du betalt med kort vil pengene automatisk settes tilbake på samme konto som ved innbetaling. Har du betalt med faktura vil Klarna kontakte deg med spørsmål om hvilken konto du vil ha pengene tilbake på. Står fakturaen ubetalt kan du på forhånd kontakte oss på kundeservice slik at vi kan utsette forfallsdatoen. Da vil fakturaen helt enkelt makuleres/oppdateres når returen kommer inn.

 

Jeg har fått feil produkt. Hva gjør jeg?

Har  du kjøpt varen hos en av våre forhandlere, må du henvende deg til butikken der varen ble kjøpt.
Dersom varen er kjøpt i vår nettbutikk og det har skjedd en feil/feilplukk, logger du deg inn på «Min Side», og søker opp din ordre via «Retur». Følg anvisningene. Din returforespørsel vil bli behandlet innen 2-3 virkedager. Vi vil sende deg ytterligere instruksjoner pr e-post om hvordan du skal gå videre med din returforespørsel innen du sender varen(e) til oss.

Du kan også sende oss e-post på [email protected] og beskrive hva som er galt med produktet, når produktet er kjøpt, kundenummer/ordrenummer og sende oss gjerne bild på feilen, så vil vi sende deg ytterligere instruksjoner per e-post.

 

Kan jeg returnere BH’r, undertøy og sokker?

2XU har dessverre ikke mulighet til å ta imot retur på BH’er, undertøy og sokker grunnet hygieniske årsaker.

 

Hvordan returnerer jeg et produkt som er kjøpt i butikk?

Retur er kun mulig for varer kjøpt i vår nettbutikk 2XU.NO. Varer som er kjøpt fra en 2XU forhandler (G-sport, X-life, XXL, Intersport etc) er ikke kvalifisert for retur til 2XU. Disse må returneres til kjøpsstedet.

 

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.